Söndag

Igen! Mitt liv verkar bestå av söndagar. Inte för att jag klagar, jag gillar söndagar. Jag kanske borde summera helgen?

Fredagen bjöd på minigolf, 3,5or och tonårshångel.
Minigolfen var med jobbet. Jag kom klart sist, men den bjuder jag på. Jag har aldrig utgett mig för att vara någon minigolf-champion, haha. 84 poäng lyckades jag skrapa ihop. Är det inte meningen att man ska komma så nära 100 poäng som möjligt?
Direkt efter golfen begav jag mig iväg till Bandhagen och den väntande förfesten. Jag var verkligen inte på topphumör: halvsjuk, sliten efter jobbet ochmed en dålig hårdag. Inte hade jag hunnit till systemet heller, så det fick bli 3,5or för min del. Vilken bra början på kvällen! Försökte fixa iordning mig så gott jag kunde. Mitt i fixandet ringde C och ville bli mött vid tunnelbanan, så det var ju bara att ge sig iväg för att möta übersnyggingen. Kändes ju sådär... Han var såklart lika het som vanligt och jag kände mig tjock och ful. Men ändå rann komplimangerna ur honom som vatten ur en kran. Jag vet inte om det gjorde att jag kände mig snyggare, men det lyfte humöret i alla fall. Jag fortsatte att göra mig iordning medan han såg på och jag spelade helt oberörd. Vi dansade lite, kysstes lite och pratade lite. Liknande smak i musik och öl kom vi fram till. I övrigt var han väldigt hemlig och berättade inte särskilt mycket om sig själv. När det var dags att dra in till stan tog C och jag tunnelbanan medan de andra åkte taxi. Vi mötte resten av gänget utanför klubben och gick sedan in tillsammans. Klubb-besöket kan jag väl sammanfatta ganska fort eftersom vi bara stannade cirka en timme. Vi lämnade våra jackor, hånglade på toaletten, drack en öl, hånglade på toaletten igen, blev pinsamt uttittade när vi gick ut från toan, pratade med lite folk och åkte sedan hem åt varsitt håll. Jag har aldrig fått så många komplimanger av en kille på en kväll som jag fick i fredags. Helt otroligt, jag var inte ens i mitt esse!

Lördagen tillbringades mestadels hemma. Jag sov till 11, käkade stadig frukost och gav mig sedan ut i ösregnet för att handla och hämta paket på Coop. Alla kläderna passade (något slags rekord?)! Resten av dagen spenderade jag med en godispåse i soffan, tittandes på film i min nya myströja.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än igår. Diskat hela veckans skörd med disk, lagat smaskig söndagsmiddag och gjort en kladdkaka som antagligen kommer vara slut innan kvällen är över. (Hur illa är inte det egentligen?)
Just nu står tv:n på i bakgrunden. "Ensam mamma söker" är på 3:an och alla de klassiska svenska dängorna från de tre senaste decennierna byter av varandra på löpande band. Thomas Ledin, vad har jag gjort dig för ont för att förtjäna denna tortyr? Jag väntar på "Hitch" klockan 9. Jag har sett den några gånger, men i brist på bättre sysselsättning så duger den utmärkt.

Annie, låten var asbra! Jag har hört den förr i något annat sammanhang... men bra är den defenitivt! Hittade du rätt Rod Stewart-låt på Letssingit.com?

Helgens hemma-outfit: stickad myströja, tajts, raggsockor och nya mössan.

Helgens hemma-otfit: Nya stickade myströjan, tajts, raggsockor och nya fina mössan. Perfekt för en kall regnig helg!




Kommentarer
Postat av: Karin

Va fin du är darling!

=)

2008-09-08 @ 07:25:20
URL: http://kexor.blogg.se/
Postat av: Annie

Vad söt du är!

2008-09-08 @ 12:32:48
URL: http://annie86.blogg.se/
Postat av: ulrika

åhå åkte hem åt olika håll but eeh why?? hörde lite skvaller om den killen...haha säg till om du vill veta :P

2008-09-14 @ 10:45:20
URL: http://no.way.today

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0