Hungrig!

Det är lunch om en halvtimme, men jag håller på att gå svältdöden till mötes. I matlådan finns det korvstroganoff och ris idag.

Idag är det meningen att jag ska löneförhandla för första gången i mitt liv. Spännande och skrämmande på samma gång. Och framförallt har jag ingen som helst aning om hur det går till. Är det meningen att jag bara ska hitta på någon fantasisumma och kräva det? Eller ska chefen ge mig ett erbjudande som jag får gå med på? Eller ska man hålla på och pruta fram och tillbaka som på en egyptisk bazar? Jag är ju så dålig på att pruta och stå på mig. Och mest av allt vet jag inte alls vilken lön jag borde begära.

Tok-dött på jobbet är det med... men efter en liten "incident" igår så vågar jag inte annat än se oerhört upptagen ut. Jag har ju Bitterfittans hökblick på mig hela dagarna (Bitterfittan är förresten inte min chef, hon bara vill tro det. Min chef är jättetrevlig)

---------------

Lönen är nu höjd med 600 kr i månaden. Helt okej tycker jag.

Återkommer väl senare antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0