Finbesök och sockerchock

Oh ja, finbesök får jag imorgon. Fröken Tjus kommer hit för att låna en sängplats och gå på arbetsintervju. Tänka sig! Jag som inte haft besök på superlänge får nu fullt upp resten av veckan. Först Tjusis, sen Annie. Kul med sällskap och socialt umgänge!

Sockerchoken ja... Idag har jag åter igen ätit middag med Mary. Sedan gick vi till biblan för att Mary skulle lämna en bok. Runt Sergels torg och kulturhuset höls det någon slags marknad. Ett stånd sålde italienska kakor och mjuk nougat. Det såg sååå gott ut så jag var tvungen att köpa en bit nougat (heter Torrone på italienska). Den gick loss på ofattbara 60 spänn (!), och var späckad med nötter och choklad. När jag kom hem satte jag såklart i mig hela biten på typ 10 minuter och nu känner jag mig totalt speedad. Som tur var var det värt pengarna, helt galet gott! Borde gå att tillverka själv... måste kolla om jag hittar recept nånstans. Är ju i princip bara äggvita, socker och valri smaksättning.

Hepp... borde kanske diska. Eller.... Näää


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0