Somliga går i trasiga skor, säg vad beror det på?

Jo, jag ska tala om vad det beror på! Dålig kvalité, that´s why!
Igår kväll hittade jag extraklackarna till mina svarta pumps och tänkte då att "Shit, vad bra! Nu slipper jag lämna in dem än på ett tag!" Så jag kämpade och slet för att få bort de gamla trasiga klackarna, slog i de nya och tog mig till och med tid att putsa med lite skokräm för att dölja de slitna ställena. Perfect, nästan som nya!
I god tro satte jag på mig skorna i morse och åkte till jobbet. Eftersom skorna inte är världens bekvämaste så cyklade jag till bussen och tog av mig skorna så fort jag kom till jobbet. Alltså har jag gått minimalt på dem under dagen. När jag klev av bussen i eftermiddags hoppade jag på cykeln och trampade iväg till Lidl för att handla lite. Och när jag står i kassan och ska betala, vad ser jag?! Mina skor är trasiga! Inte i närheten av klacken, utan på insidan i skinnet. De jävla skorna har spruckit precis vid det bredaste stället på foten, innan stortån. Rakt igenom utan någon som helst möjlighet att laga. Man kan inte bli annat än förbannad... Tur att jag får lön på fredag, varje kvinna måste ju äga ett par svarta pumps!

I övrigt har den här dagen tagit rekord i tråkighet. Jag har inte gjort ett enda dugg på jobbet idag. Nej, det är inte bara som när man överdriver och säger att man inte gjort nåt. Det är helt sant! Jag har inte gjort nånting överhuvudtaget. Surfat, spelat spel, läst Aftonbladet, webcomics och kollat bankkontot. That´s it! Så dött har det varit, på riktigt.

Igår på förmiddagen var jag och pappa ut till Tyresö slott och fikade. Det är verkligen ett underbart ställe. Om jag nån gång gifter mig så ska jag boka stället och ha mitt bröllop där. Så fint är det!

Dagens låt får bli "Tire Swing" med Kimya Dawson, från soundtracket till filmen Juno. Förhoppningsvis kan den lysa upp denna i övrigt så gråa dag.

Lite fina bilder från Tyresö Slott:

                        






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0