Som en söndag, fast tisdag

Idag har jag inte gjort många knop. Men jag har faktiskt hunnit sola en stund!

Tidigt igår kväll pratade jag med Annie i telefon. Hon skulle iväg och sola så jag hängde på, eftersom det inte verkade som om jag skulle få så många chanser att sola utomhus denna vecka. Efter solningen hyrde vi en chic-flick och köpte en påse godis. Sedan blev det en hel tjejkväll i Annies soffa med film, godis och analyserande diskussion. Vi brukar ha sådana, Annie och jag. Djupa ingående diskussioner om saker som vi bryr oss om. Och de flesta av dessa diskussioner har vi haft hundratals gånger förut, men vi tar upp dem igen och igen, för att se om någon av oss kommit på någon ny infallsvinkel sedan sist. Det kanske låter konstigt för er andra att prata om samma saker jämt och ständigt, men för oss är det naturligt. Vi har en sån historia med sådana vänner att det inbjuder till analys hur många gånger som helst. Och det finns en förvånansvärd trygghet i att veta att vi fortfarande har samma uppfattning om saker och ting, oavsett vad som hänt sedan vi sist sågs. Vi förstår varandra och det här är vårat sätt att stärka banden till varandra, även om vi nu för tiden bor på olika ställen och har olika liv.

Dagens låt är "Queens corner" med Joel Alme. En ny stjärna på den svenska pophimlen. Tack för den, Joel.


Kommentarer
Postat av: Annie86

Tack darling!

2008-07-15 @ 16:37:51
Postat av: Michaela

baby! när kommer du hem nästa gång!?!

förövrigt var jag nykter i onödan.

hade fått fel tbaletter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-07-16 @ 10:34:47
URL: http://citrondoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0