Slö-torsdag

Idag är det fantastiskt lite att göra på jobbet. Och tur är väl det eftersom jag har en tryckande huvudvärk som gör mig yr och har svårt att fokusera blicken.

Imorse var det stopp i tunnelbanan. Väldigt olägligt med tanke på buss-strejken i innerstan. Det blev två extra byten för min del. Först till röda linjen vid Slussen och sedan gå av vid Centralen och promenera till Hötorget för att gå på gröna linjen igen. Inte särkilt jobbigt iofs, men jag blev lite sen till jobbet.

På förmiddagen jobbade jag som vanligt, men efter fikat var det helt tomt på jobb så då smög jag iväg till pärmavdelningen för att hänga lite med det yngre gänget. Det slutade med att jag stannade där resten av arbetsdagen och hjälpte dem med deras jobb istället. De hade massor att göra! Det känns faktiskt bra att jag gick dit, eftersom jag nu lärt känna dem mycket bättre. Och nu när jag känner dem kan jag säga att jag faktiskt trivs mycket bättre på jobbet, istället för att tvingas hänga med tantgänget på min egen avdelning. Visst, de är jättetrevliga och så, men det är såklart mycket skojigare att umgås med folk i sin egen ålder.

Ja det här blev ju ett sjukt tråkigt inlägg, men jag har faktiskt lite annat att fixa med här. Eftersom det bär av hem till Värmlandia imorgon kväll så måste jag diska och packa min väska nu. Och förhoppningsvis hinna fixa lite käk med.

Kanske uppdaterar lite senare om jag orkar/hinner/kommer på nåt vettigt att skriva.

Dagens låt var det ju också! "You my" med alltid lika coola Lupe Fiasco. Sköna torsdagstoner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0