Kejsarinnans nya kläder

Igår krånglade jag till det.
Jag hade bestämt mig för att äntligen åka till ICA och handla. Jag har ju skjutit på det hela veckan, trots att jag inte haft nån mat hemma. Under dagen fick jag ett sms som talade om att mitt paket från LaRedoute hade kommit och att jag kunde hämta det hos postombudet på Coop. Både ICA och Coop ligger i Tyresö Centrum, men jag hade aldrig varit på Coop och visste inte exakt vart det låg. Men jag tänkte i alla fall att det nog var smidigast att gå och handla mat först, för att slippa släpa på ett stort paket i affären. Sagt och gjort, jag begav mig till ICA och handlade två tunga kassar. Sedan gällde det att leta rätt på Coop. Jag trodde att det låg utanför själva gallerian, så jag lastade min cykel och gav mig iväg runt hela bygget för att hitta ingången. Men efter att ha yrat runt i minst en kvart kunde jag ändå inte hitta någon entré. Så jag åkte tillbaka till en av entréerna till gallerian och lyckdes springa på en kvinna som jag vågade fråga om vägen. "Den ligger på ovanvåningen, längst bort" Självklart finns det en övervåning! Alltså parkerar jag cykeln, tar kassarna och börjar stappla på onda fötter (ja, naturligtvis hade jag mina nya högklackade pumps på mig) in för att hitta rulltrappan. 
Väl framme får jag hjälp snabbt och hela paketöverlämningen går smidigt. Men när jag tittar ner ser jag att min ena matkassa har gått sönder. Eftersom den skulle hänga på cykelstyret på hemvägen ber jag tjejen i bakom disken om en ny kasse. När jag väl kommit ut från postutlämningen hör jag hur papperskassen börjar lämna ifrån sig olycksbådande rivljud. Naturligtvis har även denna gått sönder och håller nu på att kollapsa helt. Som den vessla jag är smyger jag fram till en av Coops kassor och stjäl en ny papperskasse. Sedan får jag packa om mina varor vid en parkbänk, bege mig ut till cykeln och bege mig hemåt. När jag påbörjat min färd och ska bromsa in vid ett rödljus känner jag hur det rycker till i handbromsen. Minsann, vajern har gått av! Lyckad eftermiddag, må jag säga.

Som tur var passade alla kläder perfekt, även om sandalerna än så länge är lite obekväma. Men dem kommer jag väl att gå in ganska snabbt. Bilder kanske kommer...

Idag är det lika dött på jobbet som vanligt, därför har jag surfat efter jeans. Och tro det eller ej, men jag har hittat en kalas-sida! Amerikansk sajt med dösnygga kläder för oss tjejer med lite mer kurvor än Kate Moss. De har till och med en del snygga jeans, vilket är sjukt ovanligt! I TOTALLY LOVE och ska genast beställa ett par Apple Bottom-jeans (ja, jag skulle tro att det är dem som T-Pain sjunger så fint om i refrängen till "Low" ) och ett par Dickies. Jag blev totalt förälskad i deras klänningar också, men det får vänta tills nästa gång. Vill ni kolla in?

Dagens låt (hmm, längesen sist... jag får skärpa mig) blir för enkelhetens skull "Low" med FloRida och T-pain.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0