Het helg

Nu är jag tillbaka i storstadens kvävande, pulserande värme igen. Inte för att värmen var mindre kvävande hemma i Värmland, men där kändes det ändå som om man kunde fly undan på ett annat sätt. Om inte annat kunde jag tillbringa dagen i hammockens skugga eller svalka mig i Vänerns svala vatten. Det är meningen att man ska vara ledig när det är sånt här väder. Tur att det finns luftkonditionering på kontoret i alla fall, annars skulle vi kokas här i vårt inglasade fängelse.

Nu får det vara nog med negativitet.
Helgen har varit bra, jag har äntligen premiärbadat. Riktigt varmt i vattnet faktiskt! Vi åkte till Kungens Rastplats och hade med oss lille Fabbe, som blötte ner oss och sprätte sand på våra filtar och handdukar. Det var riktigt skönt att få vara ute i solen och få lite riktig färg istället för bränna på burk. På kvällen blev det grillning. Thomas och David stod för handlingen, vilket såklart resulterade i att vi hade mat för femton personer istället för fem. Men gott var det i alla fall! Jag fick den inte så briljanta idén att göra bål på vattenmelon, vin och en mix av diverse spritslattar från farsans barskåp. Det blev inte helt lyckat!
Efter att ha ätit oss sprickfärdiga traskade vi ner för backen, hem till Linda och David för att prova deras nya Buzz-spel. Det var kul, men lite svårt att trycka på rätt knapp. (Kan ju ha berott på alkoholen, reaktionsförmågan var inte på topp!) Sedan gick vi till Satt för att skaka rumpan tillsammans med stadens artonåringar. Där mötte vi Helen och Cola som anslöt sig till vår lilla trupp.  Allt som allt blev det en rätt lyckad kväll, om än något lugn.
Höjdpunkten var nog ändå avslutningen! När jag stod i garderobskön för att hämta ut min tröja och gå hem blev jag uppbjuden att dansa tryckare. Det var lite töntigt men ganska kul, jag tror att jag med mina höga klackar var något längre än killen. Gångerna jag dansat tryckare på Statt är lätträknade. Snubben som bjöd mig på en svängom visade sig vara utbildad till psykolog, men arbetade nu som arbetsledare på ett åkeri i Örebro. Jag blev förvånad över att en välutbildad man valde ett såpass lågstatusyrke, med tanke på hur många fucked up människor det springer omkring ute på gatorna. Han påstod att åkeri-jobbet gav bättre betalt. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0