Fredag?

Idag har det inte känts som fredag för en enda sekund. Jag har bara varit produktiv hela dagen! Det hela började med att jag fick slänga på mig kläder och åka iväg och hämta farmor på akuten eftersom de ville skicka hem henne. När jag väl hämtat henne åkte vi till affären och handlade lite mat åt henne, sedan åkte vi hem till mina föräldrar och drack kaffe och åt smörgås.
Jag har också hunnit med att göra en adressändring och ringa till både elbolaget och min gamla hyresvärd. Efter dessa snabba telefonsamtal var avklarade hjälpte jag mamma att trimma en av vovvarna. Och sedan var det dags för middag. Eftersom matlagningen oftast verkar falla på min lott när jag är hemma så började jag fixa med det. OCh det blev en måltid god nog åt kungar, kan jag lova! Ungnstekta laxfiléer på lökbädd med dillkokt färskpotatis och hemgjord hollandaisesås. Slå det om ni kan!
Direkt efter maten tog jag och Annie en promenad med vovvarna. Lina var inte ett dugg imponerad av Fabbe. När jag kommit hem efter promenaden Var det bara att ge sig på det omfattande projektet med att leta fram vilka grejer jag ska ha med mig till Stockholm imorgon. Detta innebar att gräva fram och öppna i princip varenda kartong för att kontrollera och plocka ur delar av innehållet. När jag sorterat upp mitt bohag i två fina högar bar jag iväg den ena högen till bilen och den andra tillbaka in på altanen. Och om jag får säga det själv så har jag gjort en excellent packning av bilen. Mycket effektivt utnyttjande av utrymmet! Nu återstår bara att packa min väska som jag hade med mig på tåget, sedan är det bara att åka imorgon bitti!

Nu ska jag belöna min produktivitet med lite glass, om den inte är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0