Replik

Jag är uppväxt i en liten stad. Jag vet inte hur mycket det skiljer sig från att var uppväxt i en större stad, men något har det i alla fall lärt mig. Det är att hålla sig kritisk till information som levereras i tredje hand. Jag har många gånger bevittnat vad överdrivna eller rent falska påståenden kan resultera i. Med detta sagt vill jag tacka er som på ett omtänksamt sätt har varnat mig, men jag vill också påpeka att jag är en person som bildar mina egna uppfattningar. Jag kommer att ha era ord i åtanke, men jag tänker heller inte döma någon enbart på grund av dem. Känner jag att killen ifråga visar upp ett beteende som liknar det ni beskrivit så kan ni vara säkra på att jag kommer att dra mig ur. Om någon vill diskutera saken ytterligare vet ni vart jag finns.

Till er som på ett mindre trevligt sätt yttrat era åsikter här vill jag bara säga att de kommentarerna kommer att få stå kvar. Jag anser att alla har rätten till sin egen åsikt. Däremot tycker jag det är synd att ni inte vill stå för vad ni tycker på ett ärligt och moget sätt.

Den anonyma person som hade betänkligheter på mitt uttalande om att "jag var snyggast på festen" vill jag bara ge en rak förklaring. Med detta menade jag inget bokstavligt, utan det var en skämtsam kommentar med ironisk underton. Jag anser mig inte alls vara bättre än någon annan. Däremot kände jag mig jäkligt snygg i lördags och fick många fina komplimanger, vilket gjorde att jag tog mig rätten till att skriva så. Om ironi och skämtsamhet inte är din kopp te borde du kanske sluta läsa den här bloggen för att undvika fler missförstånd i framtiden. Jag är inte alls ute efter att göra mig ovän med någon.

Verkligheten är dock sådan att alla inte kan älska alla. Huvudsaken är att alla älskar sig själva och ser sitt eget värde.


Kommentarer
Postat av: Nattvarelse

Ibland...ibland är vissa erfarenheter dyrköpta.



Men ibland vill man göra sina egna dumheter. Jag gjorde dom också.



Lycka till.

2008-08-12 @ 19:21:15
Postat av: Tänk till för fan.

Vissa kommentarer är väldigt överdrivna men du bör seriöst läsa igenom allt igen för rykten må vara en sak och varningar en helt annan.

Men vill du riskera att ha en sjukligt svartsjuk kille som slår dig och kallar dig hora, tafsar på systerdottern och vars föräldrar lägger sig i exakt allt, så fine by me.

2008-08-12 @ 19:44:22
Postat av: Vän

Svar till Anonym:

Varför får man inte utnämna sig själv till snyggast på festen? Skönhet ligger i betraktarens öga och om alla hade samma kriterier för vad som är snyggt så skulle nästan alla (säkert du också)vara ensamma. Och eftersom att du tog dig rätten att bedöma att den omtalade inte ingick i den eliten uppmanar jag dig att skriva ner dina mått (och glöm inte avstånd mellan ögon näsa och mun) så ska jag personligen jämföra dem med "skönhetens magiska mått". Att människor med så låg självkänsla måste trycka ned alla andra till sin egen nivå är något jag inte kan förstå... Jag vet att jag kanske borde tillkännage mig så att du kan lika spydigt som jag svara på detta i min blogg. Men jag är inte lika strong som My. Alla har en åsikt men din kan du stoppa upp någonstans... Mysan du är fantastisk!

2008-08-12 @ 21:47:40
Postat av: t

hon verkar ju inte klok, låt han slå henne, kanske cellerna hamnar rätt..

2008-08-13 @ 00:21:24
Postat av: Michaela

HAHA,men herregud snuttan. vad är det jag läser?

Vem är denna kille, och vilka är dom här patetiska människorna runt omkring som tydligtvis måste tracka ner dig genom bloggen?

åhh, vill höra alla smaskiga detaljer i helgen hehe.. :D puss darling

2008-08-13 @ 09:46:58
URL: http://citrondoft.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hehe. Nja, jag har nog lite försvårt att förklara.

vi får la reda ut begreppen och se om vi kommer fram till något vettigt på lördag! :D puss

2008-08-13 @ 12:30:20
URL: http://citrondoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0