Oh, Jake

Mmmmmtralalaalalaa
Underbara toner från en underbar nykomling. Svenske Jake Oh är bara underbar rakt igenom. Skön soul som denna har jag inte hört på länge och passar bra nu när hösten smyger sig på. Och så är han ju en riktig goding också! Purrrrfect...

Jag är nu tillbaka i ett mulet Sthlm. Fy fan, jag gillar det inte. Efter en lugn helg med middag med vännerna och svampjakt i skogen kändes det bara skit att kliva på tåget igår. Nu har jag bestämt mig för att snarast möjligt hitta ett jobb närmare Värmland så att jag kan fly från Sthlms ytliga glättighet, skitiga tunnelbana och stressade invånare.
Jag vill bo i en stuga på landet med Curry och kanske en hund, odla mina egna grönsaker och frilansa. Plocka svamp på hösten, skotta snö på vintern, gräva i rabatter på våren och klippa gräs på sommaren. Och aldrig mer bo i lägenhet!
Min lilla stuga skulle vara en lantlig dröm i vitt, fylld med loppisfynd, textilier och rosa pelargoner. Och i vardagsrummet skulle det finnas en öppen spis att elda i på vintern. 

Jag vill ha det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0