Framtidsplaner

Nu har jag bestämt mig för vilken kvällskurs jag ska gå. Det blir lilla kvällskursen i grafisk design och reklam på Forsbergs skola. Till det facila priset av nästan femton tusen kronor får jag flumma ihop lite arbetsprover under elva veckors tid, en kväll i veckan. Jag hade funderingar på att gå en kurs i produktdesign hos Studiefrämjandet, men efter en del övervägande valde jag Forsbergs istället. Priset skilde inte så hemskt mycket, men prestigen skiljer desto mer. Tyvärr har jag gett mig in i en bransch där prestige betyder rätt mycket och där man är lite mer värd om man gått på en finare skola. Om du egentligen kan mer har mindre betydelse. Helst skulle det förstås ha betytt ännu mer om jag valt Beckmans eller Berghs, men än så länge har jag inga trettio tusen att punga ut. Kanske en annan gång.
Kursen börjar i alla fall den 23:e september och jag tänkte skicka in ansökningen den här veckan. Måste bara ringa till mamma först och tala om att jag bestämt mig. Och hoppas på att hon har lust att släppa ifrån sig pengarna...



Sånna här söta saker har någon från Forsbergs knåpat ihop. Gulliga på ett makabert vis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0