Betryggande

Jag har inte sett såhär mycket vatten falla från himlen på mycket länge. Och på något sätt känns det betryggande. Det betyder att hösten är på ingång med varmare kläder, mörka kvällar och löv på marken. Jag har alltid gillat hösten, den för med sig någon slags förväntansfullhet. Varför vet jag inte, men jag får en särskild känsla i kroppen. Kanske är det något som ligger kvar sedan skoltiden, då man i augusti fick träffa sina klasskamrater igen. I tonåren betydde det mer att få spana på de äldre killarna på skolan, eller att få fnysa föraktfullt åt de nyanlända yngre eleverna. Det är problemet med att bli vuxen, det känns inte som om jag har lika mycket att se fram emot i vardagen längre. Men höstkänslan sitter kvar i kroppen, och det känns bra.

Sådana här bilder gör mig lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0