Alex, I love you

Jag har alltid tyckt att Alex Schulman är en jävla tönt. Jag har aldrig fattat hajpen med honom och hans bror överhuvudtaget! Vad är det som är coolt med att blogga liksom? Men allt detta förakt fick sitt slut idag. Förlåt Alex, men jag dömde dig på förhand. NU har jag läst din blogg.
Som av en händelse var det en liten mini-rubrik som fångade min blick när jag kollade "nyheterna" på Aftonbladet.se. "Skyl dig, gubbe" stod det i högra marginalen. Om jag fattat att det var en länk till Alex Schulmans blogg hade jag garanterat låtit bli att klicka. Nu är jag glad att jag för dagen var ovanligt trögfattad. Du är en briljant bloggare Alex! Kvicktänkta, korta och underhållande iakttagelser om tillvarons olika sidor. Det är så jag vill skriva!

Men jag orkar fortfarande inte se dig på TV, där går gränsen för min beundran.

Jag har börjat lägga upp en plan för mitt återtåg till Värmlands gröna skogar. Operation Återvända, om ni så vill.
Det är bara att inse, Sthlm är inte min grej. Första steget i min grand masterplan är, hur konstigt det än låter, en kvällskurs. Jag tänkte nämligen att mina chanser att få ett bra jobb i närheten av Värmland ökas om jag skaffar mig lite mer kompetens inom mitt område. Alltså, Steg 1: Kvällskurs i design (förhoppningsvis produkt och/eller industridesign). Har börjat kolla upp lite kurser, men det är sjukt dyrt. Får väl börja spara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0