Aha...

Jag fick just en uppenbarelse när jag tittade på bloggens statistik. Hemligheten bakom att ha många läsare är alltså att uppröra folk! Jag upprörde i måndags och hade då 64 besökare istället för mitt snitt på 7. Drastisk skillnad med andra ord. Problemet är nu bara att jag inte alls har någon lust att fortsätta uppröra, så jag får nog nöja mig med mina 7 trogna läsare. Helt okej för mig, det är kvalité före kvantitet som räknas! 

I morse hade jag en hel outfit uträknad för min resa i eftermiddag. Tror faktiskt att det blir första gången jag åker X2000 en längre sträcka än mellan Karlstad och Kristinehamn. Okej, jag kanske har åkt till Hallsberg någon gång också... Så jag tänkt i alla fall vara lite extra snygg, som när gamla tanter klär upp sig för att gå till doktorn. Kände att jag ville spela lite businesswoman, här finns ju ingen som vet om hur det verkligen ligger till (utom möjligtvis mina arrbetskamrater...) Det skulle bli mina fina svarta linneshorts, tshirt, kofta, svarta halsbandet och högklackat. Avslappnat men snyggt, tänkte jag. Och så tittade jag ut genom fönstret.
Mulet och kallt med risk för regn. Så det var bara att dra på sig långbyxor och vanliga skor och traska iväg till bussen. Shortsen la jag i resväskan med förhoppning om att kunna utnyttja dem i helgen istället. Halsbandet glömde jag hemma. Men jag fick i alla fall med mig sminket den här gången.

Tjejer, jag ringer från tåget!

Dagens låt (ja nu kom jag på en) blir "So nice, so smart" med Kimya Dawson. Juno-soundtracket är verkligen guld! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0