A close call

Idag var det morgonmöte på jobbet. Det betydde att jag var tvungen att komma en halvtimme tidigare än vanligt. Illa nog, kan man tycka. Jag blev typ två minuter sen, men det övriga sällskapet var tydligen onaturligt punktliga och hade redan satt igång när jag kom. Någon regionschef höll låda om siffror och vinstmarginaler. Och om att de är tvungna att skära ner. De som ryker är konsulter. Alltså jag och mina likar. Tre konsulter skulle få sluta. Vilka skulle det bli? En liten stund efter mötet kom min chef från konsultföretaget och började stryka omkring i lokalen. Min nyfunna vän Mary blev drabbad av nedskärningarna. Jag är inte säker på vilka de andra två är. Själv klarade jag mig undan den här gången. Som tur är sitter jag på en sån tjänst som fortfarande behövs och som antagligen kommer att behövas ett tag framöver på grund av sjukskrivningar och graviditeter. Men jag kommer att sakna Mary när hon slutar.

Bion igår var bra. Jag har ju sett filmen förut, men inte på bio. Kul att göra nåt med sin tid också istället för att bara köra samma grej som vanligt och bara åka hem efter jobbet.

Nu ska jag läsa tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0